Jinekomasti

Jinekomasti – Erkeklerde Meme Küçültme Ameliyatı; Erkeklerde meme dokusu tıpkı kadınlarda olduğu gibi yağ dokusu ile yani parenkim adı verilen meme bezlerinden oluşur. Jinekomasti erkeklerde memenin fazla büyümesi durumudur. Hormonal değişimler, ergenlik dönemi, aşırı alkol kullanımı, yaşın ilerlemesi, karaciğer rahatsızlıkları hatta bazı ilaçların kullanımı dahi erkeklerde meme büyümesine sebebiyet verebilmektedir. İşte bu durumda erkeklerde meme küçültme ameliyatı yani jinekomasti ameliyatı gerçekleştirilir.

Erkeklerde Meme Büyümesi Dereceleri Neler?

Erkeklerde meme büyümesi genellikle 3 farklı kategoride değerlendirilir. Bunlar arasında en sık görüleni hafif ve orta düzeyde olan jinekomasti olsa da ileri düzeyde olan meme büyümeside görülebilir. Hafif düzeyde meme büyümesinde doku artışı fazla olurken cilt artışı çok fazla değildir. Orta düzeyde ise doku artışı fazla ve cilt artışı da biraz daha yüksek orandadır. İleri derecede meme büyümesinde hem doku hem de cilt artışı görülür. Bu nedenle memede sarkma da oluşur. Hatta bazı kişilerde kadın memesi görünümü dahi oluşabilmektedir.

Erkeklerde Meme Küçültme Ameliyatı Ne Zaman Yapılmalı?

Erkeklerin tümünde ergenlik dönemi olarak adlandırılan süreçte hafif de olsa bir meme büyümesi meydana gelir. Ergenlik dönemi sonrasında meme küçülür ve erkek memesi görünümüne bürünür. Bu nedenle erkek meme küçültme ameliyatlarının 18 yaşından önce yapılmaması gerekir. Ergenlik dönemi 17 ila 18 yaşında sona erdiği için 2 yıl daha beklenerek en erken 20 yaşında meme küçültme ameliyatı yapılabilir. Çünkü ergenlik dönemi sona erdiğinde memenin küçülmesi yavaşça devam eder ve 2 yılı bulabilir.

Erkeklerde Meme Küçültme Estetiği Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ameliyatın genel ya da lokal anestezi altında yapılacağı jinekomasti düzeyine göre belirlenir. Örneğin sadece az miktarda yağ dokusu artışı meydana gelmişse, mini liposuction uygulaması erkeklerde estetik meme küçültme için yeterli olur ve lokal anestezi yeterlidir. Genel anesteziye gerek duyulmaz. Ancak yağ dokusu ile beraber cilt artışı da meydana gelmiş ise bu durumlarda cerrahi müdahale gerektiğinden ameliyat yapılması kaçınılmaz olabilir. Bu durumda hastaya genel anestezi uygulanır. Fazla yağ dokusu operasyon esnasında liposuction ya da kesi yardımı ile çıkarılır. Fazla cilt de çıkarıldıktan sonra vücutta kendiliğinden eriyen dikiş ipleri kullanılarak açılan kesiler kapatılır.

Son yıllarda VASER LİPOSUCTİON yöntemi jinekomasti hastalarında sıklıkta kullanılmaktadır. Bu sayede çok ileri düzeyde olmayan jinekomasti hastaları sadece VASER LİPOSUCTİON ile tedavi edilebilmektedir.6 ay boyunca deri sıkılaşması meydana gelir.6 ay sonra gerekirse cilt fazlalığını almak için cerrahi kesi yapılmaktadır. Bu yöntem sayesinde nerede ise izsiz tedavi mümkün olmaktadır.

Erkeklerde Meme Küçültme Ameliyatında İz Kalır mı?

Yalnızca liposuction kullanılarak gerçekleştirilen meme küçültme işleminde meme ile koltuk altı arasında kalan bölgeye 3 mm çapında delik açılır. Bu delik yardımı ile liposuction uygulaması gerçekleştirilir. Ciltte herhangi bir iz kalmaz. Ancak cilt çıkarımı yani estetik ameliyat söz konusu olduğunda memenin ucunun çevresine kesi uygulanır. Bu kesi nedeniyle son derece hafif olan bir iz kalabilir. Belli belirsiz bir görünümü olan bu iz zamanla hafifler ve deri rengini almaya başlar. Eğer ileri derece jinekomasti mevcutsa bu durumda meme küçültme ameliyatı çok daha geniş kapsamlı bir şekilde gerçekleştirilir. Meme altında ters T şeklinde ya da lolipop şeklinde bir izin kalması söz konusu olabilir. Fakat bu izin belirginliği de gayet düşük olur ve yaklaşık 1 yıl sonra görünümü çok daha fazla hafifler.

Erkeklerde Meme Küçültme Ameliyatından Sonra İyileşme Süreci Nasıl?

Son derece hafif ağrıların oluşması beklenen bir durumdur. Ağrı kesici ilaç alımı ile bu his ortadan kalkmaktadır. Hasta yaklaşık 3 gün sonrasında günlük yaşamına kaldığı yerden devam edebilir. İlk 3 gün banyo yapılmaması gerekir. Ayrıca 3 hafta boyunca korse ya da hafif baskı yapan bandaj kullanımı gerekmektedir. Vücutta ödem oluşmasını önlemek amacıyla kullanılan korse ya da bandaj 2 ila 3 hafta sonrasında çıkarılır.
*Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.

Sizi Arayalım